|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Moontjuh77
|
Geplaatst: di 09 mrt 2010, 21:27 Onderwerp: Ik heb zoveeeel vragen!! |
|
|
Hallo mensen,
Ja waar zal ik beginnen, ik ben nu 32 jaar en mijn gebit ziet er niet uit. Heb al eea gelezen op het forum en kamp met dezelfde problemen. Slechte ervaring uit mijn jeugd met tandarts,door angst niet meer gaan, zwangerschap en het nog meer verslechteren van mijn gebit,uitstellen met het valt wel mee. Het valt helemaal niet mee! Als ik in de spiegel kijk en "lach"zie ik een lelijk gebit. Ik durf niet eens te lachen en praten op zich is soms al een probleem. K ben gewoon niet echt gelukkig door mijn slechte gebit! Een tijdje terug ben ik bij een ängsttandarts geweest, met pijn en moeite eindelijk gebeld en met buikpijn naar de afspraak geweest...foto's gemaakt, ik jankend in de stoel,was zo bang en heb dat ook verteld. Er werd een afspraak gemaakt waar er eindelijk iets zo gebeuren.Heb dagen ervoor moeilijk geslapen, vrij genomen van mijn werk om naar de afspraak te gaan. Toen die dag er weer naartoe, alle moed bijeengeschraapt, wachten in de wachtkamer en het duurde heel erg lang. Na er een bijna een uur in angstzweet gezeten te hebben heb ik aan de bel getrokken met de vraag: wanneer ben ik aan de beurt, zit al heel lang te wachten. Toen kreeg ik van de assiestente te horen dat de afspraak niet klopte!! Op mijn afspraakkaart stond een datum die niet overeenkwam met hun agenda! Weer een nieuwe afspraak gemaakt en ben niet meer gegaan....ik weet het erg dom maar ik voelde me niet serieus genomen en de moed zakte me weer in de schoenen. Rekening iets te laat betaald en werd daar uitgeschreven. Ik weet het niet meer, ik ben verzekerd bij Agis (basisverzekering)maar wil gewoon van mijn probleem af, ik wil kunnen lachen en me weer helemaal gelukkig voelen. En de enige manier is denk ik onder narcose, en dan maar in 1 keer klaar! De stap om weer een tandarts te zoeken en met mijn tandprobleem nog eens een keer of 6 naar de tandarts te gaan is gewoon veeeeeel te groot. Als ik er over nadenk draait mijn maag al om. Ik schaam me gewoon voor mijn angst en voor mijn gebit dat vind ik zo erg! Ik zou zo graag weer een stralende lach hebben, als ik foto's van vroeger zie zie ik een veel gelukkiger mens. Mensen ervaring met Agis basisverzekering? Moet denk ik maar gewoon bellen, de reacties van anderen hebben mij in ieder geval een beetje moed gegeven...nu de stap nog!
Gr, Ramona _________________ Weer een angsthaas! |
|
| Naar boven |
|
 |
sicca_nina
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010, 08:08 Onderwerp: |
|
|
hoi moontjuh
ik zou als ik jouw was gewoon met de amalia bellen het zijn zo.n lieve mensen wat daar achter de balie zitten kan je gewoon niet verglijken met een gewone tandarts bel hun gewoon en legt een beetje jouw verhaal uit en je zal zien dat het harstikke mee valt en dat je snel bij hun terecht kan voor een intake.
dus kom op en pak die telefoon en bel gewoon je kan het  |
|
| Naar boven |
|
 |
Schijtbak
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010, 10:02 Onderwerp: |
|
|
Beste Ramona,
Zeer herkenbaar natuurlijk voor de mensen hier.
Wat ontzettend kut van die vorige angsttandarts zeg, afspraken moeten duidelijk zijn en helemaal als het om angstige mensen gaat!
We hebben het al zo moeilijk en ik zou het ook niet trekken zo lang wachten in een wachtkamer hoor.
Toch knap dat je bent gebleven alleen dat zij die grote fout hebben gemaakt is echt waardeloos!
Ik zou persoonlijk ook niet meer terug gaan hoor.
Amalia werkt inderdaad anders.
Het zijn maar 3 stapjes die je hoeft tenemen vaak.
Bellen..Intake & behandeling.
Vaak word alles in 1 keer gedaan dus ben je daarna direct voorlopig klaar.
Voor mij was dit ideaal omdat ik ook gewoon geen vertrouwen had in een normale tandarts en best in mijn broek scheet haha.
Dit is veel simpeler en je kan in 1,5 maand gewoon van je problemen af zijn.Ik ben niet verzekerd via agis dus kan je daar niet mee helpen.
Ooit zul je de stap moeten maken Ramona.
Je weet zelf ook wel denk ik dat het leven met een verwaarloosdgebit veel kracht van je eist.Het continu verbergen en niet openlijk lachen gaan op den duur echt strontvervelend worden.
Dit is werkelijk naar mijn mening de beste kliniek die er is om je telaten helpen.Vriendelijke mensen, rustige sfeer , persoonlijk en slapend geholpen worden...Beter word het niet denk ik haha.
Ik wens je heel veel succes met het nemen van de juiste beslissing.
Hoeft niet perse vandaag of morgen , maar neem rustig de tijd en overtuig jezelf van wat JIJ wilt en op welke manier.
Wat weegt er zwaarder?
Een leven lang kampen met alle ellende van een slecht gebit of
even deze 3 stapjes doornemen en binnen 1,5 maand er ineens heel anders voor staan?
Succes!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
paniekvogel

|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010, 11:10 Onderwerp: |
|
|
hallo Ramona,
wat een verhaal zeg...het zou niet mogen kunnen bij een angsttandarts om iemand zo lang te laten wachten. Ik was inderdaad ook al eerder weggegaan hoor.
Op de eerste plaats heb je de eerste stap naar een mooi gebit al gedaan door hier je verhaal neer te zetten. ik weet hoe moeilijk alleen dat al is.
Bij de Amalia-kliniek ben je aan het juiste adres. Daar wordt echt rekening gehouden met mensen met angst. Niks is daar vreemd voor hun.
Je zal daar ook nooit veroordeelt worden, zij beoordelen alleen maar.
Je hoeft je daar ook nooit te verdedigen of te verantwoorden hoe je het zover hebt laten komen.
Ze zijn er voor JOU...om JOU te helpen.
De moeilijkste stap die je moet zetten is het bellen voor een afspraak. De rest volgt vanzelf en kun je je met de stroom mee laten voeren.
Neem gewoon je tijd en ik weet zeker dat die gaat komen en dat jij over een poosje ook weer met een prachtig gebit zult lopen, waardoor je zelfvertrouwen weer de lucht in schiet.
Als je vragen hebt, stel ze gerust. we doen hier met z'n allen ons best om ze te beantwoorden.
Met Agis ben ik helaas niet op de hoogte dus daar kan ik je niet bij helpen.
Maar er is hier pas wel iets geschreven over Agis, dus lees even terug en dan kom je het vanzelf tegen.
ik wens je heel veel succes met het nemen van een beslissing, maar neem gewoon de tijd die je denkt nodig te hebben.
Liefs paniekvogel. _________________ Je lijdt het meest van de angsten die je vreest!! |
|
| Naar boven |
|
 |
jennyp
|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010, 13:34 Onderwerp: |
|
|
Hey hey,
Ook ik heb alleen een Agis basis verzekering, heb nu alle papieren ingeleverd bij ze en daar zijn ze het nu aan het beoordelen of ik recht heb op bijzondere tandheelkunde, dit valt wel in de basis.
Deze papieren heb ik ingeleverd: angst score lijst, verwijsbrief van de huisarts en de begroting van de behandeling.
Deze week hor ik of het word goed gekeurd of niet. Zodra ik meer weet laat ik het je weten.
En dan nog ik laat het geld geen rol meer spelen in mijn geluk, als ik niks krijg van Agis dan maak ik wel een betalingsregeling.
Groetjes Jen |
|
| Naar boven |
|
 |
Karin46

|
Geplaatst: wo 10 mrt 2010, 16:27 Onderwerp: |
|
|
Hoi Ramona,
Ik vind het werkelijk schandalig dat ze jou zo behandeld hebben, bij een angsttandarts nog wel, absurd gewoon !! Die tandartsen horen te weten dat er heel veel mensen zijn die doodsangsten uitstaan als ze eindelijk een afspraak hebben durven maken en om dan zo behandeld te worden had ik ook niet gepikt en ik was ook niet terug gegaan want dan wordt je echt niet serieus genomen.
Ik denk ook dat je je verzekeraar moet bellen en vragen wat ze vergoeden en als ze niet alles vergoeden zou dat geen reden mogen zijn om het niet door te zetten, je kunt altijd een betalingsregeling afspreken als je je situatie uitlegt, oplossingen zijn er altijd hoor meis...
Je hebt nu geen tandarts maar je kunt naar je huisarts gaan en daar je verhaal doen en vertellen dat je doodsbang bent, hun kunnen ook een verwijsbrief schrijven en het gooien op medische indicatie, moet je gewoon om vragen hoor want je hoeft zo niet te blijven lopen, er is overal een oplossing voor te vinden, brutaal zijn en aangeven wat je wil en zéker dat je zo niet door wil blijven lopen want het wordt alleen maar erger...
Het is ontzettend moedig van je dat je je verhaal verteld hebt en als je alles geregeld hebt slepen wij je er wel door om een afspraak te maken bij Amalia want dat zijn echte schatten, echt meid, je zult er geen spijt van krijgen en over een poosje loop jij ook met mooie tandjes rond, meisje, daar word je zo gelukkig van !!!
Succes meid !!!
Liefs,
Karin  _________________ Lachen is gezond én leuk als je een mooi gebit hebt en die heb ik nu dankzij Amalia, ontzettend bedankt Amalia, you're the Greatest !!!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Moontjuh77
|
Geplaatst: do 11 mrt 2010, 20:06 Onderwerp: Hoi Lieve mensen |
|
|
Ik wil jullie bedanken voor de fijne reacties en aanmoediging! Doet me zo goed te lezen dat er nog zoveel mensen net als ik rondlopen. Had een beetje het idee dat ik de enige was maar dat is gelukkig niet zo.
Ja de schaamte voor mijn gebit is best wel erg, vandaag nog stond ik met een aantal collega's in het rookhok en begon iemand over zijn tandartsbezoek (slik) Ik heb dan gelijk al zoiets van: ANDER ONDERWERP! Ik kan me ook niet voorstellen dat niemand ziet dat ik me inhou met lachen en dat als ik praat mijn probleem niet ziet. Dat zien ze echt wel! K vind het erg jammer dat ik niet zo voluit kan lachen, k ben best een leuk mens en ik hou van lachen!
Ik moet even wachten tot ik wat centjes heb om te bellen voor een intakegesprek, want k zit erg krap bij kas. Dan is de stap nog groot maar zoals ik velen hoor zeggen: als je gebeld hebt is de grootste stap al gemaakt de rest gaat vanzelf.
Nog even wachten dus, ik hou dit forum in de gaten voor nog meer tips en verhalen van lotgenoten. Daar kan ik wel wat kracht uit putten.
Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs,
Ramona
Ow ik was wel benieud naar mensen die foto's hadden van voor en na...maar kan hier niks vinden best jammer _________________ Weer een angsthaas! |
|
| Naar boven |
|
 |
Karin46

|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010, 10:23 Onderwerp: |
|
|
Hoi Ramona,
Mag ik even opmerken dat als je Amalia gebeld hebt voor een afspraak voor de intake je geen geld mee hoeft te nemen, je krijgt de rekening achteraf. Bij mij werd de intake helemaal vergoed door mijn verzekering, je kan toch het beste even je verzekeraar bellen en dan hoef je misschien niet eens te sparen
Ik heb foto's van voor en na, het verschil is echt MEGA hahaha...
Dit is vóór de behandeling...
En dit is ná de behandeling...
Snap je hoe blij ik ben, word jij ook meid, let maar op !
Succes en pleeg even een telefoontje aan je verzekeraar meid
Liefs,
Karin  _________________ Lachen is gezond én leuk als je een mooi gebit hebt en die heb ik nu dankzij Amalia, ontzettend bedankt Amalia, you're the Greatest !!!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
sicca_nina
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010, 10:34 Onderwerp: |
|
|
ik zou gewoon een afspraak maken en kijken wat de mogelijk heden zij er valt altijd iets te regelen en inderdaad eens ff je verzeking bellen en na vragen
ik zelf zit ook krap bij kas en ik vindt dit ook erg maar ik laat me er niet door belemmeren heb er genoeg van  |
|
| Naar boven |
|
 |
Karin46

|
Geplaatst: vr 12 mrt 2010, 10:52 Onderwerp: |
|
|
Zo is het maar net Sicca, GO GIRLS !!!  _________________ Lachen is gezond én leuk als je een mooi gebit hebt en die heb ik nu dankzij Amalia, ontzettend bedankt Amalia, you're the Greatest !!!!  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|